Historiedag for elever fra St. Svithun videregående skole Historiedag for elever fra St. Svithun videregående skole
Publisert: 4. april 2017 Updated: 6. april 2017
Norsk Oljemuseum har årlig om lag 10.000 skoleelever på besøk i ulike pedagogiske opplegg. Tirsdag 4. april lanserte museet et helt nytt undervisningstilbud til historieelever i videregående skole.
Historiedag på oljemuseet. Elever fra 3. klasse på St. Svithun videregående skole. Foto: Anja W. Fremo
Print Friendly, PDF & Email

Første gjeng ut var to historieklasser fra St. Svithun videregående skole i Stavanger. Museets pedagoger og historikere håper denne dagen skal gi elevene økt forståelse for hvordan oljevirksomheten har påvirket utviklingen av den norske velferdsstaten.

Oljemuseet planlegger å gjøre historiedagen til et permanent tilbud til elever i 3. klasse på videregående skole.