Nybygg for framtiden – følg med! Nybygg for framtiden – følg med!
Publisert: 23. mai 2018 Updated: 15. oktober 2018
Norsk Oljemuseum bygger nytt museumsmagasin. Har du lyst til å følge med på byggingen?
Det nye museumsmagasinet er i ferd med å reise seg. Slik står det 15. oktober 2018. (Foto: Byggekamera)
Print Friendly, PDF & Email

På tomten i Dusavika er det nye bygget i ferd med å reise seg fra grunnmuren. Følg byggingen av nytt museumsmagasin her

Bildet oppdateres hver 10. minutt på dagtid (07-17) og hver time resten av døgnet.

Første spadestikk gjorde statssekretær Ingvil Smines Tybring-Gjedde og ordfører Christine Sagen Helgø 23. mars 2018 med både gravemaskin og spade.

Ordfører og statssekretær i full sving med spade og gravemaskin (Foto: Shadé Barka Martins/Norsk Oljemuseum)

Skal huse arven

Nå er tomten under opparbeidet, grunnflaten er støpt. Arbeidet fortsetter for fullt når ferietiden er over. Snart skal det reises et 3500 kvadratmeter stort moderne magasin. Det skal huse gjenstandsarven fra oljeindustrien.

Oljemuseets nye museumsmagasin (Illustrasjon: Arkipartner)

Prosjektet er fullfinansiert av Olje- og energidepartementet med 62,2 mill. kroner. Etter framdriftsplanen skal anlegget ferdigstilles i løpet av sommeren 2019.